Saturday, June 1, 2013

30 May 2013


       Hello peeps. agak bosan malam ni. 30 May? haha itu birthday date aku. surprise gila time Lisha baling tepung and telur kat aku. Sha la yang start baling telur. dah la kena muka aku. sakit wooo. sampai menangis aku tahan sakit. dah la dengan bau telur tu lagi. memang terasa nak muntah time tu. Lepas tu, semua orang main baling2 tepung. best gila.

       Lepas puas main baling2 tepung tu, bermulalah sesi fotografi. snap sana snap sini. bukan2. pastu tetiba ada satu kereta ni lalu and driver tu berhenti kt sebelah kitorang. agak pelik. pastu dia tanya "Birthday siapa ni?" pastu Sha cakap "birthday Ika". tak silap aku ada 3 orang lelaki dalam kereta tu. banyak jugak dia cakap dengan kitorang. Last2 Sha ambik tepung and nak baling kt diorang. driver tu cepat2 speed. hahaha k lawak.

       Time tu aku rasa dah nak dekat masuk Asar. so ramai la orang nak pergi masjid berjemaah. Disebabkan diorang buat surprise tu dekat dengan masjid, rasa tak sedap la kan. pastu kitorang plan pegi rumah Sha dengan berbaju dan bermuka tepung. haha kitorang buat tak tau je lalu depan orang ramai. setiap kali terserempak dengan orang, aku usha mulut dia. nampak sangat dia tahan gelak. mana taknya, memang baju dan tudung kitorang penuh dengan tepung.

       Tak lama tu, sampai jugak rumah Sha. tiba2 Sha masuk rumah dia then ambik lagi 5 biji telur. ya Allah! terkejut aku. ingatkan apa la yang dia bawak dalam plastik tu. rupanya telur. Aku tanya "kau nak buat apa telur tu?" dia cakap "aku nak kenakan Linda". kitorang pon dah setuju, time tu Linda pergi hantar kakak dia lepas tu nanti dia pergi sini balik. So kitorang pon tunggu. Lepas dia datang, kitorang terus campak telur kt baju dia. tiba2 terkena kat side mirror and screen phone dia. mampos la. tapi dia tak kesah. huh selamat.

       Aku terpaksa balik dengan baju penuh tepung. ramai jugak yang bahan. sabar jelah. dah nasib kan. so kena terima. Tapi memang best time tu. kenangan yang tak dapt dilupakan. kitorang habiskan 15 biji telur and 2 bungkus tepung. Kesian Sha. dia yang beli semua tu. Time tu Hanis pon ikut jugak. memang bertambah best. dah lama tak jumpa dia. Btw, thank you so much korang! aku sayang korang. Aku harap persahabatan kita takkan putus. Amin. Nak tengok gambar kitorang? scroll entry ni.







Ok itu je. Bye Assalamualaikum. :)



     


     

No comments:

Post a Comment